top of page

Our Community

Public·259 members

Database Sharding and Primary Key Strategy

We are currently evaluating our strategy for database sharding as our primary data set has outgrown a single server instance. The main concern is the preservation of unique primary keys across multiple physical shards. Our current system uses 64-bit auto-incrementing integers, which would require a complex global sequence generator to prevent duplicates when merging or querying across shards. I have been advised that switching to 128-bit identifiers would allow each shard to operate autonomously. What are the implications for index fragmentation and storage overhead when moving to a globally unique format?

8 Views
Corrinne
Corrinne
17 avr.

Hoi! Ik ben niet zo’n fan van het lang doorlezen van de voorwaarden, dus meestal sla ik bonussen over. Maar een vriend zei dat ik het zelf eens moest proberen. Ik ben erop gegaan, heb het doorgenomen en het bleek makkelijker dan ik dacht. Ik heb de rockyspin app geactiveerd en ben voorzichtig begonnen met spelen, met minimale inzetten. Eerst gebeurde er helemaal niets bijzonders, maar daarna volgden een paar gelukkige momenten en werd het interessanter. Ik kan niet zeggen dat ik veel gewonnen heb, maar ik heb ook niet meteen verloren. Het belangrijkste is om niet te haasten en niet nerveus te worden. Uiteindelijk heb ik gewoon een leuke tijd gehad. Ik kan het aanbevelen als een rustige manier om te spelen.

Members

bottom of page